ΓΕΝΙΚΑ
Το διαδίκτυο είναι το παγκόσμιο δίκτυο, όπου είναι συνδεδεμένα χιλιάδες μικρότερα και μεγαλύτερα δίκτυα από όλον τον κόσμο. Υπολογιστές κάθε τύπου και μεγέθους, που βρίσκονται σε σπίτια, πανεπιστήμια, επιχειρήσεις, κυβερνητικούς οργανισμούς κ.ά. συνδέονται σε δίκτυα. Συνδέοντας αυτά τα δίκτυα μεταξύ τους σχηματίζεται το διαδίκτυο, που συχνά ονομάζεται Δίκτυο ή λεωφόρος των επικοινωνιών ή Κυβερνοχώρος.
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Πνευματικός-Πολιτιστικός
Μεταμορφώνεται η όψη της παιδείας και του πολιτισμού. Οι δυνατότητες επικοινωνίας (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, διαδικτυακές συνομιλίες) και άντλησης πληροφοριών με την περιήγηση στον παγκόσμιο ιστό πολλαπλασιάζονται και παγκοσμιοποιούνται. Το διαδίκτυο αποτελεί πλέον θησαυροφυλάκιο γνώσεων.
Υλοποιούνται πολιτιστικές ανταλλαγές, προσφέρεται δυνατότητα για επικοινωνία των λαών και για γόνιμη αξιοποίηση των δημιουργικών τους στοιχείων, που μπορούν να περιορίσουν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα και να καλλιεργήσουν ένα πνεύμα οικουμενικό.
Επαφή με τις τέχνες: Επίσκεψη σε μουσεία, αναζήτηση σε βιβλιοθήκες, περιδιάβαση σε εκθέσεις, συμμετοχή σε δημοπρασίες μέσω μιας ιστοσελίδας.
Τροποποιείται η ψυχαγωγία . Ο χρήστης παίζει μόνος του ή με άπειρη παρέα διεθνή δικτυακά παιχνίδια. Επιπλέον, ενοποιείται το δίκτυο με την τηλεόραση (Web TV). O χρήστης δημιουργεί το προσωπικό του τηλεοπτικό πρόγραμμα και μπορεί να ελέγχει τις πληροφορίες.
Κοινωνικός
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τροποποιεί τις δυνατότητες και τη λογική της επικοινωνίας. Η ταχύτατη και ασφαλή μετάδοση των μηνυμάτων αντικαθιστά τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας.
Σε διαπροσωπικό επίπεδο, παρουσιάζονται νέες ελκυστικότερες μορφές επικοινωνίας πιο κοντά στην κατά πρόσωπο επικοινωνία (π.χ. βίντεο-συνδιάσκεψη, εικονική πραγματικότητα).
Πολιτικός
Η δημοκρατία διευρύνεται και καθίσταται άμεση με την παροχή της δυνατότητας σε ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων να εκφραστούν για πολιτικά ζητήματα και συγχρόνως στην κυβέρνηση να επεξεργαστεί τα στοιχεία που θα προκύψουν («ηλεκτρονική Δημοκρατία»). Αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη διαδικτυακών δημοψηφισμάτων, που ενισχύει την άμεση μορφή της δημοκρατίας.
Εξυπηρέτηση των πολιτών χάρη στην αναβάθμιση υπηρεσιών (π.χ. πρόγραμμα TAXIS, Κ.Ε.Π.).
Δημιουργία του «δικτυακού πολίτη». Χαρακτηριστικό στοιχείο του είναι ότι από το σπίτι του, συμμετέχει σε εικονικές κοινότητες, χρησιμοποιεί βιβλιοθήκες, ενημερώνεται, ψηφίζει.
Οικονομικός-Επαγγελματικός
Ο χρήστης διεκπεραιώνει εργασίες από το σπίτι του, κερδίζοντας χρόνο και ενέργεια (τραπεζικές συναλλαγές, συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες κ.ά.).
Έχει ελάχιστο κόστος και μετασχηματίζοντας τις αγοραστικές συνήθειες των ατόμων, προωθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο (ηλεκτρονικές αγορές).
Προσφέρει τη δυνατότητα στο άτομο να εργάζεται στο σπίτι του (τηλεργασία), και να συζητά με συνεργάτες του, χωρίς να είναι παρών (τηλεδιάσκεψη).
Διευκολύνει τις οικονομικές συναλλαγές και συμβάλλει στην παγκοσμιοποίηση της αγοράς.
Εθνικός-Διακρατικός
Καταργεί τις αποστάσεις, καταρρίπτει τα εθνικά σύνορα και προσφέρει σε κάθε άτομο ίσες ευκαιρίες πρόσβασης και συμμετοχής στον κυβερνοχώρο. Επειδή φέρνει σε επαφή λαούς με διαφορετικές συνήθειες και πολιτισμούς, αποτελεί πολυπολιτισμικό φορέα της εποχής μας. Ταυτόχρονα, δημιουργεί ένα είδος κουλτούρας, με δικούς της όρους, αρχές και τρόπους συμπεριφοράς στο δίκτυο.
Οι ερευνητές-επιστήμονες επικοινωνούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες με τις επιστημονικές κοινότητες παγκοσμίως.
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Α) Με την ευθύνη των χρηστών του διαδικτύου
• Πόνος στον αυχένα και στη σπονδυλική στήλη ( έως και κύφωση), κόπωση στους τένοντες των χεριών από την πληκτρολόγηση και το πάτημα του ποντικιού, βλάβες στην όραση (ερεθισμένα μάτια).
• Πολύωρη και άσκοπη περιπλάνηση στο διαδίκτυο.
• Κοινωνική απομόνωση των χρηστών, μοναξιά, εσωστρέφεια.
• Απομάκρυνση από το βιβλίο.
• Παθητικότητα, αδράνεια.
• Αδιαφορία για αξίες και πνευματικά αγαθά.
• Σύγχυση και αποπροσανατολισμός του χρήστη μπροστά στον όγκο των παραπλανητικών και ψευδών πληροφοριών.
Β) Με την ευθύνη των κοινωνικών θεσμών
Οι ανισότητες πρόσβασης στην πληροφόρηση και στην ταξινομημένη γνώση συνεπάγονται κοινωνικές ανισότητες.
Η διεύρυνση του χάσματος ανάμεσα στις αναπτυγμένες (πληροφόρηση με τεράστιες δυνατότητες) και στις υπανάπτυκτες χώρες (κοινωνικός αποκλεισμός) : Η πολιτιστική διείσδυση των ισχυρών ανοίγει το δρόμο για επιβολή προτύπων και αλλοίωση της ταυτότητας των ανίσχυρων.
Η ευκολία, με την οποία αναπαράγονται έργα και καταπατώνται πνευματικά δικαιώματα (πειρατεία στο διαδίκτυο).
Υπέρμετρη ελευθερία σε βαθμό ασυδοσίας στη διακίνηση ανεξέλεγκτου υλικού στις ιστοσελίδες του διαδικτύου :Προπαγάνδα ακροδεξιών και ναζιστικών ιδεών, πορνογραφικό υλικό ( οργανωμένο έγκλημα σε βάρος ανηλίκων κυρίως χρηστών), τρομοκρατικές ανακοινώσεις.
Η υπερπληροφόρηση, η διάδοση ψευδών και ανυπόστατων μηνυμάτων και η αδυναμία να ελεγχθούν και να λογοκριθούν μπορεί να οδηγήσει σε νέες μορφές υποτέλειας. Αποδεικνύεται πολύ δύσκολο να μπει τάξη στον αχανή κυβερνοχώρο και να συνεννοηθούν τα κράτη για το σχεδιασμό κοινής πολιτικής στο ζήτημα αυτό.
Οι ολέθριες οικονομικές και ψυχικές επιπτώσεις των ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου.
Η δυνατότητα να καταγράφονται και να αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα, που πλήττει την ελευθερία του ατόμου και φαλκιδεύει τη δημοκρατία.
Η κυριαρχία της αγγλικής γλώσσας και η συρρίκνωση των άλλων εθνικών γλωσσών.
Η πολιτιστική ομοιομορφία.
Ραγδαίες ανακατατάξεις στην εργασία από τη δημιουργία του νέου ψηφιακού κόσμου: Αλλοίωση των συνθηκών εργασίας, απώλεια θέσεων εργασίας.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΓΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Άτομο
• Στο χρήστη εναπόκειται η αξιολόγηση των μηνυμάτων που προσλαμβάνει, δηλαδή ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πληροφοριών: έλεγχος του συγγραφέα, της ιστοσελίδας που φιλοξενεί την πληροφορία, την πληροφορία τελευταίας ενημέρωσης της σελίδας. Η πληροφορία που δεν προέρχεται από αξιόπιστο κόμβο ή δε διασταυρώνεται πρέπει να αγνοείται.
• Η ενασχόληση με το διαδίκτυο δεν πρέπει να αποτελεί τροχοπέδη για τις διαπροσωπικές σχέσεις και επαφές, ούτε να γίνει μέσο παθητικοποίησης του ατόμου και περιχαράκωσης της σκέψης του. Συνιστάται η έλλογη χρήση, η τήρηση του μέτρου, η αναζήτηση του συνανθρώπου, η πνευματική εγρήγορση. Εκπαίδευση
• Πολύπλευρη καλλιέργεια, γενικές, αλλά και ειδικές γνώσεις προσαρμοσμένες στα δεδομένα και τις εξελίξεις της εποχής.
• Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Επαναπροσδιορισμός του νέου ρόλου, που καλείται να παίξει ο εκπαιδευτικός στη νέα διαδικτυακή εποχή.
Οικογένεια
• Ανθρωπιστική αγωγή, γόνιμος διάλογος, ελεύθερη ανάπτυξη της νεανικής προσωπικότητας, οριοθέτηση του χρόνου που το παιδί αφιερώνει στον υπολογιστή, έλεγχος του περιβάλλοντος ενασχόλησής του στον Η/Υ και στο διαδίκτυο, εποπτεία του τρόπου χρήσης του. Πολιτεία/Κράτος
• Πρόσβαση όλων των ατόμων και ειδικά των νέων στις νέες πληροφοριακές τεχνολογίες, με στόχο την απαλοιφή διακρίσεων και κοινωνικών ανισοτήτων. Απαιτείται η αύξηση των κονδυλίων για αγορά υπολογιστών στα σχολεία, η κατάρτιση και εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών, καθώς και η μείωση του κόστους σύνδεσης με το διαδίκτυο για την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου και από φτωχές χώρες, ώστε να αμβλυνθεί ο κοινωνικός περιορισμός στην πληροφόρηση.
• Διαφύλαξη της πολιτισμικής ιδιαιτερότητας κάθε λαού στον κυβερνοχώρο. • Προστασία του προσωπικού απορρήτου.
• Θέσπιση και εφαρμογή νομοθετικού πλαισίου και κανόνων δεοντολογίας σε σχέση με την πειρατεία και την ηλεκτρονική καταπάτηση των πνευματικών δικαιωμάτων που ευδοκιμεί στο διαδίκτυο, επιστάμενοι έλεγχοι, επιβολή προστίμων και ποινών.
• Υιοθέτηση νομικών μέτρων, κυρίως για την προστασία των ανηλίκων σε σχέση με «απαγορευμένες ιστοσελίδες» κάθε είδους.
• Τήρηση της ασφάλειας στις οικονομικές συναλλαγές (προστασία στους κωδικούς των πιστωτικών καρτών).
Το διαδίκτυο είναι το παγκόσμιο δίκτυο, όπου είναι συνδεδεμένα χιλιάδες μικρότερα και μεγαλύτερα δίκτυα από όλον τον κόσμο. Υπολογιστές κάθε τύπου και μεγέθους, που βρίσκονται σε σπίτια, πανεπιστήμια, επιχειρήσεις, κυβερνητικούς οργανισμούς κ.ά. συνδέονται σε δίκτυα. Συνδέοντας αυτά τα δίκτυα μεταξύ τους σχηματίζεται το διαδίκτυο, που συχνά ονομάζεται Δίκτυο ή λεωφόρος των επικοινωνιών ή Κυβερνοχώρος.
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Πνευματικός-Πολιτιστικός
Μεταμορφώνεται η όψη της παιδείας και του πολιτισμού. Οι δυνατότητες επικοινωνίας (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, διαδικτυακές συνομιλίες) και άντλησης πληροφοριών με την περιήγηση στον παγκόσμιο ιστό πολλαπλασιάζονται και παγκοσμιοποιούνται. Το διαδίκτυο αποτελεί πλέον θησαυροφυλάκιο γνώσεων.
Υλοποιούνται πολιτιστικές ανταλλαγές, προσφέρεται δυνατότητα για επικοινωνία των λαών και για γόνιμη αξιοποίηση των δημιουργικών τους στοιχείων, που μπορούν να περιορίσουν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα και να καλλιεργήσουν ένα πνεύμα οικουμενικό.
Επαφή με τις τέχνες: Επίσκεψη σε μουσεία, αναζήτηση σε βιβλιοθήκες, περιδιάβαση σε εκθέσεις, συμμετοχή σε δημοπρασίες μέσω μιας ιστοσελίδας.
Τροποποιείται η ψυχαγωγία . Ο χρήστης παίζει μόνος του ή με άπειρη παρέα διεθνή δικτυακά παιχνίδια. Επιπλέον, ενοποιείται το δίκτυο με την τηλεόραση (Web TV). O χρήστης δημιουργεί το προσωπικό του τηλεοπτικό πρόγραμμα και μπορεί να ελέγχει τις πληροφορίες.
Κοινωνικός
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τροποποιεί τις δυνατότητες και τη λογική της επικοινωνίας. Η ταχύτατη και ασφαλή μετάδοση των μηνυμάτων αντικαθιστά τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας.
Σε διαπροσωπικό επίπεδο, παρουσιάζονται νέες ελκυστικότερες μορφές επικοινωνίας πιο κοντά στην κατά πρόσωπο επικοινωνία (π.χ. βίντεο-συνδιάσκεψη, εικονική πραγματικότητα).
Πολιτικός
Η δημοκρατία διευρύνεται και καθίσταται άμεση με την παροχή της δυνατότητας σε ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων να εκφραστούν για πολιτικά ζητήματα και συγχρόνως στην κυβέρνηση να επεξεργαστεί τα στοιχεία που θα προκύψουν («ηλεκτρονική Δημοκρατία»). Αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη διαδικτυακών δημοψηφισμάτων, που ενισχύει την άμεση μορφή της δημοκρατίας.
Εξυπηρέτηση των πολιτών χάρη στην αναβάθμιση υπηρεσιών (π.χ. πρόγραμμα TAXIS, Κ.Ε.Π.).
Δημιουργία του «δικτυακού πολίτη». Χαρακτηριστικό στοιχείο του είναι ότι από το σπίτι του, συμμετέχει σε εικονικές κοινότητες, χρησιμοποιεί βιβλιοθήκες, ενημερώνεται, ψηφίζει.
Οικονομικός-Επαγγελματικός
Ο χρήστης διεκπεραιώνει εργασίες από το σπίτι του, κερδίζοντας χρόνο και ενέργεια (τραπεζικές συναλλαγές, συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες κ.ά.).
Έχει ελάχιστο κόστος και μετασχηματίζοντας τις αγοραστικές συνήθειες των ατόμων, προωθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο (ηλεκτρονικές αγορές).
Προσφέρει τη δυνατότητα στο άτομο να εργάζεται στο σπίτι του (τηλεργασία), και να συζητά με συνεργάτες του, χωρίς να είναι παρών (τηλεδιάσκεψη).
Διευκολύνει τις οικονομικές συναλλαγές και συμβάλλει στην παγκοσμιοποίηση της αγοράς.
Εθνικός-Διακρατικός
Καταργεί τις αποστάσεις, καταρρίπτει τα εθνικά σύνορα και προσφέρει σε κάθε άτομο ίσες ευκαιρίες πρόσβασης και συμμετοχής στον κυβερνοχώρο. Επειδή φέρνει σε επαφή λαούς με διαφορετικές συνήθειες και πολιτισμούς, αποτελεί πολυπολιτισμικό φορέα της εποχής μας. Ταυτόχρονα, δημιουργεί ένα είδος κουλτούρας, με δικούς της όρους, αρχές και τρόπους συμπεριφοράς στο δίκτυο.
Οι ερευνητές-επιστήμονες επικοινωνούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες με τις επιστημονικές κοινότητες παγκοσμίως.
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Α) Με την ευθύνη των χρηστών του διαδικτύου
• Πόνος στον αυχένα και στη σπονδυλική στήλη ( έως και κύφωση), κόπωση στους τένοντες των χεριών από την πληκτρολόγηση και το πάτημα του ποντικιού, βλάβες στην όραση (ερεθισμένα μάτια).
• Πολύωρη και άσκοπη περιπλάνηση στο διαδίκτυο.
• Κοινωνική απομόνωση των χρηστών, μοναξιά, εσωστρέφεια.
• Απομάκρυνση από το βιβλίο.
• Παθητικότητα, αδράνεια.
• Αδιαφορία για αξίες και πνευματικά αγαθά.
• Σύγχυση και αποπροσανατολισμός του χρήστη μπροστά στον όγκο των παραπλανητικών και ψευδών πληροφοριών.
Β) Με την ευθύνη των κοινωνικών θεσμών
Οι ανισότητες πρόσβασης στην πληροφόρηση και στην ταξινομημένη γνώση συνεπάγονται κοινωνικές ανισότητες.
Η διεύρυνση του χάσματος ανάμεσα στις αναπτυγμένες (πληροφόρηση με τεράστιες δυνατότητες) και στις υπανάπτυκτες χώρες (κοινωνικός αποκλεισμός) : Η πολιτιστική διείσδυση των ισχυρών ανοίγει το δρόμο για επιβολή προτύπων και αλλοίωση της ταυτότητας των ανίσχυρων.
Η ευκολία, με την οποία αναπαράγονται έργα και καταπατώνται πνευματικά δικαιώματα (πειρατεία στο διαδίκτυο).
Υπέρμετρη ελευθερία σε βαθμό ασυδοσίας στη διακίνηση ανεξέλεγκτου υλικού στις ιστοσελίδες του διαδικτύου :Προπαγάνδα ακροδεξιών και ναζιστικών ιδεών, πορνογραφικό υλικό ( οργανωμένο έγκλημα σε βάρος ανηλίκων κυρίως χρηστών), τρομοκρατικές ανακοινώσεις.
Η υπερπληροφόρηση, η διάδοση ψευδών και ανυπόστατων μηνυμάτων και η αδυναμία να ελεγχθούν και να λογοκριθούν μπορεί να οδηγήσει σε νέες μορφές υποτέλειας. Αποδεικνύεται πολύ δύσκολο να μπει τάξη στον αχανή κυβερνοχώρο και να συνεννοηθούν τα κράτη για το σχεδιασμό κοινής πολιτικής στο ζήτημα αυτό.
Οι ολέθριες οικονομικές και ψυχικές επιπτώσεις των ηλεκτρονικών τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου.
Η δυνατότητα να καταγράφονται και να αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα, που πλήττει την ελευθερία του ατόμου και φαλκιδεύει τη δημοκρατία.
Η κυριαρχία της αγγλικής γλώσσας και η συρρίκνωση των άλλων εθνικών γλωσσών.
Η πολιτιστική ομοιομορφία.
Ραγδαίες ανακατατάξεις στην εργασία από τη δημιουργία του νέου ψηφιακού κόσμου: Αλλοίωση των συνθηκών εργασίας, απώλεια θέσεων εργασίας.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΓΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Άτομο
• Στο χρήστη εναπόκειται η αξιολόγηση των μηνυμάτων που προσλαμβάνει, δηλαδή ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πληροφοριών: έλεγχος του συγγραφέα, της ιστοσελίδας που φιλοξενεί την πληροφορία, την πληροφορία τελευταίας ενημέρωσης της σελίδας. Η πληροφορία που δεν προέρχεται από αξιόπιστο κόμβο ή δε διασταυρώνεται πρέπει να αγνοείται.
• Η ενασχόληση με το διαδίκτυο δεν πρέπει να αποτελεί τροχοπέδη για τις διαπροσωπικές σχέσεις και επαφές, ούτε να γίνει μέσο παθητικοποίησης του ατόμου και περιχαράκωσης της σκέψης του. Συνιστάται η έλλογη χρήση, η τήρηση του μέτρου, η αναζήτηση του συνανθρώπου, η πνευματική εγρήγορση. Εκπαίδευση
• Πολύπλευρη καλλιέργεια, γενικές, αλλά και ειδικές γνώσεις προσαρμοσμένες στα δεδομένα και τις εξελίξεις της εποχής.
• Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Επαναπροσδιορισμός του νέου ρόλου, που καλείται να παίξει ο εκπαιδευτικός στη νέα διαδικτυακή εποχή.
Οικογένεια
• Ανθρωπιστική αγωγή, γόνιμος διάλογος, ελεύθερη ανάπτυξη της νεανικής προσωπικότητας, οριοθέτηση του χρόνου που το παιδί αφιερώνει στον υπολογιστή, έλεγχος του περιβάλλοντος ενασχόλησής του στον Η/Υ και στο διαδίκτυο, εποπτεία του τρόπου χρήσης του. Πολιτεία/Κράτος
• Πρόσβαση όλων των ατόμων και ειδικά των νέων στις νέες πληροφοριακές τεχνολογίες, με στόχο την απαλοιφή διακρίσεων και κοινωνικών ανισοτήτων. Απαιτείται η αύξηση των κονδυλίων για αγορά υπολογιστών στα σχολεία, η κατάρτιση και εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών, καθώς και η μείωση του κόστους σύνδεσης με το διαδίκτυο για την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου και από φτωχές χώρες, ώστε να αμβλυνθεί ο κοινωνικός περιορισμός στην πληροφόρηση.
• Διαφύλαξη της πολιτισμικής ιδιαιτερότητας κάθε λαού στον κυβερνοχώρο. • Προστασία του προσωπικού απορρήτου.
• Θέσπιση και εφαρμογή νομοθετικού πλαισίου και κανόνων δεοντολογίας σε σχέση με την πειρατεία και την ηλεκτρονική καταπάτηση των πνευματικών δικαιωμάτων που ευδοκιμεί στο διαδίκτυο, επιστάμενοι έλεγχοι, επιβολή προστίμων και ποινών.
• Υιοθέτηση νομικών μέτρων, κυρίως για την προστασία των ανηλίκων σε σχέση με «απαγορευμένες ιστοσελίδες» κάθε είδους.
• Τήρηση της ασφάλειας στις οικονομικές συναλλαγές (προστασία στους κωδικούς των πιστωτικών καρτών).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου